onsdag den 13. april 2016

Mit dyrehold handler om heste. 2 piger fra den afdeling, hvor jeg arbejder går til ridning.
Kan der være noget om snakken, at heste kan bruges til andet end ridning, eksempelvis i relation med mennesker? Hvad er det, der gør hesten så velegnet til at deltage i arbejdet med mennesker, der har det svært? ( Er noget af det jeg vil undersøge. Samtidig med at jeg gennem mine observationer, når pigerne er sammen med hestene, vil jeg have fokus på deres adfærd.)
Se hvad vi fandt i møddingen...:

 Sikke nogle flotte guldfarvede svampe...
Men ikke lige det mest appetitlige sted, de står...;-( Nogen der kender navnet på dem?

2 kommentarer:

  1. Hej Mette - Ja, arbejdet med heste kan MEGET mere.

    Jeg har arbejdet med ridefysioterapi og handicapridning til mennesker, hvor både børn og voksne med forskellige problematikker havde stort udbytte af træningen.

    Og indenfor psykiatrien har jeg arbejdet på et psykiatrisk Bosted, hvor deres heste havde en helt særlig funktion for mange.

    Så bestemt JA - men desværre er der sket store besparelser på begge områder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karen
      Jeg kom også til at tænke på, at jeg i min barndom(startede med at ride, da jeg var 5 år) på rideskolen mødte 2 udviklingshæmmede, som gik til ridning for til dels at træne deres motorik og for at bruge motionen til at skærpe deres koncentration, udholdenhed og træne koordinering etc. i andre øjemed. De kaldte det selv: Vi går til ridning for at få ro i knolden!!!!

      Slet